Mirka_KuitunenKuka
Olen Uudenmaan Vihreiden hallituksen varajäsen Mirka Kuitunen Mäntsälästä ja Vihreästä Verkosta. Olen Mäntsälän kunnanhallituksen varajäsen. Toimin koulutuspäällikkönä ammatillisessa erikoisoppilaitoksessa ja koulutukseltani olen ammatillinen opettaja (AmO) ja liiketalouden tradenomi. Valmennan esimiestyötä, myyntiä ja työhyvinvointia. Olen toiminut aiemmin keskijohdon tehtävissä vähittäiskaupassa.

Miksi olen mukana politiikassa
Lähdin mukaan politiikkaan huomatessani kotikuntani palveluiden puutteet. Olen luonteeltani toimeenpanija ja kehittäjä ja koen voimakkaan tarpeen laittaa asiat kuntoon, jollei niin ole. Vihreät edustavat minun arvomaailmaani ja oikeasti; jos tuhoamme elinympäristömme ja puhtaan luonnon, mitä millään muullakaan on enää sitten väliä?

Toiminta politiikassa
Olen lähtenyt harjoittelemaan politiikan tekemistä erilaisten taustahankkeiden kautta. Mäntsälässä käynnistämäni ”Uimahalli Mäntsälään” – yhteisö on saanut aikaan kirjauksen taloussuunnitelmaan vuodelle 2019, jolloin uimahalli on kuntaan suunnitelmissa. Eduskuntavaaleissa toimin kansanedustajamme Ozan Yanarin kampanjatiimissä voitokkain tuloksin. HOK-Elannon edustajiston vaaleissa sain ääniä 121. Seuraava tavoitteeni on saada Mäntsälän ehdokaslista täyteen kuntavaaleihin 2017. Olen parhaimmillani ja eniten kotonani projektimaisessa tiimityöskentelyssä.

Minulle tärkeää
Olen kasvanut monikulttuurisessa Itä-Helsingissä ja tänne maalle muuttaminen on avannut silmäni siitä, kuinka erilaisia kulttuurisia konteksteja maamme voikaan pitää sisällään. Täällä Uudellamaallakin on paljon työtä meillä Vihreillä, erityisesti ympäristön suojelun kehittäminen, tiiviimpi rakentaminen kaavoituksen keinoin ja joukkoliikenteen kehittäminen tarvitsevat lisää Vihreitä kuntapäättäjiä. Tule sinäkin mukaan! Itseäsi tai kaveriasi voit vinkata ehdokkaaksi oheisen lomakkeen kautta: Ehdota ehdokasta .