Rossi_ReetaTerveisiä täältä Itä-Uudenmaan Loviisasta. Olen nyt toista kautta Uudenmaan piirin hallituksessa ja Loviisassa olen yhdistyksemme varapuheenjohtaja. Lupauduin taas vaalivastaavan hommaan, kun itse asiassa huomasin pitäväni hommasta Pekka Haaviston kampanjan aikana.

Totta puhuakseni viime kunnallisvaaleihin valmistautuminen oli hermoja raastavaa, mutta niin palkitsevaa, kun vaalit oli ohi. Mielestäni vihreiden hyvä gallupmenestys tuntuu yhdistystoimijoiden piristysruiskeena ja ehdokkuuskaan monelle ei ole niin mahdoton ajatus kuin viime kunnallisvaaleissa.

Minä olen päivätyökseni soittanut sinfoniettaorkesterissa käyrätorvea. Olemme muusikkoperhe, kun mieheni on myös käyrätorvisti ja lapset soittavat huilua, viulua, pianoa ja harppua. On meillä huushollissa välillä hiljaistakin, jos sitä mietitte. Vapaa-ajalla kuskaan lapsia joukkoliikenteen puuttuessa tunneille ja harrastan muutakin yhdistystoimintaa.

Olen myös kehitysvammaisen lapsen äiti. Omaishoitajien asiat ovat lähellä sydäntäni ja myös vammaispalvelulain noudattaminen kunnissa. Yritän muistuttaa aina tarvittaessa vammaisten ja hoitajien oikeuksista. Olen kuntayhtymä ETEVA:n hallituksen varajäsen.

Piirin hallituksessa toimiminen on antoisaa ja opettavaista. Olen huomannut, että olemme aika samaa mieltä tärkeimmistä tehtävistämme, kuten jäsenyhdistysten toiminnan tukeminen ja jäsenistön kouluttaminen sekä avustaminen verkostoitumiseen.

Kunnallisvaalit tulevat viemään leijonan osan tulevan syksyn ja kevään osalta myös piirihallituksen resursseista ja toivon omalta osaltani olevani tueksi ja avuksi kampanjassa. Sormet syyhyten odotan, että päästään tosi toimiin.

Reeta Rossi

Piirihallituksen jäsen Loviisasta