Uudenmaan Vihreät nimesi ensimmäiset ehdokkaat kevään 2019 eduskuntavaaleihin. Kansanedustaja Jyrki Kasvi pyrkii jatkokaudelle. Kasvin lisäksi ehdolle asetettiin Inka Hopsu, Saara Hyrkkö, Mikki Kauste ja Noora Koponen Espoosta, Jani Méling Lohjalta, Leni Pispala Nurmijärveltä, Eve Rämö Vantaalta ja Ilona Toivanen Tuusulasta.

– Sipilän hallitus on tehnyt arvoiltaan kovaa politiikkaa. Ensi kevään vaaleissa Vihreät haastaa hallituksen tekemät arvovalinnat – mikäli Sipilän hallitus kestää pystyssä kevääseen 2019 asti, Jyrki Kasvi toteaa.

Nyt valitussa Vihreiden ehdokasjoukossa on sekä kokeneempia että tuoreita voimia. Lohjan Jani Méling sekä Egotrippi -yhtyeestäkin tunnettu espoolainen Mikki Kauste tulivat kumpikin mukaan kuntapolitiikkaan ja valituiksi valtuustoon keväällä 2017. Heidän lisäkseen ensimmäistä kertaa eduskuntavaaliehdokkaiksi lähtevät Leni Pispala Nurmijärveltä ja Ilona Toivanen Tuusulasta. Sekä Pispala että Toivanen työskentelevät erityisopettajina.

– Koulutus on edelleen Vihreiden tärkein vaaliteema. Sipilän hallitus on tehnyt kohtuuttomia leikkauksia koulutukseen, mutta yritystukiin ei ole pystytty puuttumaan. Nyt valituista ehdokkaistamme suurin osa työskentelee koulutuksen ja nuorten parissa. Koulutuksesta kiinnostuneelle Vihreät on vahvin valinta, Uudenmaan Vihreiden puheenjohtaja Timo Lahti linjaa.

Uudenmaan Vihreiden toiminnanjohtaja, piirin vaalipäällikkö

Tuomas Green