elpolilta-228x300

Uudenmaan Vihreiden järjestämä Elävien poliitikkojen ilta on kaikille avoin tapahtuma, jolla halutaan nostaa esiin paikallisesti polttavia kysymyksiä ympäri Uuttamaata.

Illan teeman alustajina toimii näkyvä vihreä poliitikko, usein joku Uudenmaan vihreistä kansanedustajista sekä paikallinen puhuja. Valtaosa ajasta on kuitenkin varattu kaikille avoimelle keskustelulle ja kysymyksille.

Paikallinen ääni kuuluviin

Joka kerralla nostetaan esiin paikallisesti ajankohtainen teema, johon kuka tahansa saa tuoda oman näkökulmansa. Iltojen tarkoituksena on myös linkittää paikallista ja valtakunnan tason politiikkaa toisiinsa. Kansanedustajat tuovat iltaan valtakunnan politiikan näkökulman ja ovat mukana oppimassa lisää Uudenmaan asukkaille ajankohtaisista kysymyksistä.

Suurin osa ajasta on varattu vapaalle keskustelulle ja illan keskusteluita jatketaan tällä nettisivustolla Elävien poliitikkojen blogissa. Blogiin pyydetään kirjoituksia niin aktiivisilta asukkailta, paikallisilta vaikuttajilta kuin ylemmän tason päättäjiltä.

Päättäjät reagoimaan

Toiveissa on, että keskusteluilla voisi olla käytännön vaikutusta ja teemoja vietäisiin eteenpäin poliittisessa keskustelussa. Keskusteluista kirjataan ylös keskeisimpiä kysymyksiä ja ideoita. Kooste illasta toimitetaan eteenpän aiheista vastuussa olevilta päättäjille ja heiltä pyydetään kommentteja ja blogitekstejä aiheista.

Ilta omalle paikkakunnallesi?

Onko yhdistyksesi kiinnostunut järjestämään Elävien poliitikkojen illan paikkakunnallasi yhteistyössä piirin kanssa? Ota yhteyttä piirin toiminnanjohtajaan (uudenmaan.vihreat_at_vihreat.fi).