Osallistumismahdollisuuksia piirin toimintaan on useita. Näistä konkreettisimpia ovat toimistovapaaehtoisena toimiminen, työharjoittelu piirissä tai työkokeilun suorittaminen. Meillä on hyviä kokemuksia kaikista edellisistä – ota rohkeasti yhteyttä, mikäli jokin näistä sopii elämäntilanteeseesi!

Lisätietoja kaikista seuraavista:
Toiminnanjohtaja Anu Heikkilä
anu.heikkila@vihreat.fi

Kiinnostaisiko työkokeilu?
Tämä vaihtoehto voi olla sinulle sopiva, mikäli olet työtön ja suunnittelet esimerkiksi alan vaihtoa tai haluat tutustua töihin Vihreissä. Pääset myös itse vaikuttamaan omaan työnkuvaasi. Työnkuvaa voidaan osittain suunnata vastaamaan omia mielenkiinnon kohteitasi esimerkiksi järjestötoiminnan, tapahtumajärjestelyjen, poliittisen vaikuttamisen, viestinnän, talousasioiden, vaalityön tai näiden yhdistelmänä. Päivittäinen työaika on 4-8/ päivä viitenä päivänä viikossa ja kokonaiskesto on yleensä 1-3 kuukautta. Työkokeilu on palkatonta, mutta osallistuja on oikeutettu n. 9 euron suuruiseen päivittäiseen kulukorvaukseen. Kiinnostuitko? Katso lisätietoja työkokeilusta TE-palvelujen sivuilta ja tutustu Uudenmaan vihreisiin.

Tulisitko työharjoitteluun?
Uudenmaan vihreät tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden suorittaa opintoihin kuuluvan työharjoittelunsa piirissä. Erityisen hyvin harjoittelupaikka sopii esimerkiksi yhteisöpedagogiksi opiskeleville (AMK). Harjoittelussa pääset tutustumaan poliittisen yhdistyksen toiminnanjohtajan monipuoliseen työkuvaan. Keskeisellä sijalla harjoittelussa ovat kampanjan rakentamiseen liittyvät monipuoliset tehtävät sekä järjestötyöhön tutustuminen. Työnkuvaa on mahdollista painottaa harjoittelijan oman mielenkiinnon mukaisesti. Myös oman projektin tekeminen osana harjoittelua on mahdollista.

Harjoittelijassa arvostamme suomen ja englannin kielen taitoa, sujuvaa tietoteknistä
osaamista (vähintään yleisimmät toimisto-ohjelmat) sekä hyviä sosiaalisia taitoja. Odotamme hakijalta oma-aloitteista, huolellista ja järjestelmällistä otetta. Eduksi katsotaan vihreän politiikan sekä yleisesti järjestötoiminnan tuntemus. Paikka soveltuu hyvin esimerkiksi
yhteisöpedagogiopiskelijalle (AMK).

Työaika on joustava ja voi sisältää harjoittelijan mahdollisuuksien mukaan myös ilta- ja viikonlopputyötä. Täytämme harjoittelupaikan sopivan henkilön löydyttyä. Harjoittelun kesto on 2-4 kuukautta ja se voidaan suorittaa myös osa-aikaeisena muiden opintojen ohessa.

Mikäli kiinnostuit, laitathan vapaamuotoisen hakemuksen ja ansioluettelon osoitteeseen anu.heikkila_at_vihreat.fi. Kerro hakemuksessa, miksi nimenomaan sinä olisit sopiva harjoittelija Uudenmaan vihreille.

Sinustako toimistovapaaehtoinen?
Toimistovapaaehtoiset ovat useimmiten paikallisyhdistystemme jäseniä, joiden elämäntilanteeseen sopii auttaa piirin sujuvammassa pyörittämisessä vihreiden toimistolla Helsingissä 1-4 kertaa kuussa. Maailman pelastamisessa nimittäin riittää töitä, usein myös perinteisiä toimistotöitä. Auta meitä palvelemaan paremmin jäsenyhdistyksiämme ja ehdokkaitamme. Piiri korvaa toimistovapaaehtoiselle matkakulut sekä työvälineet sopimuksen mukaan. Ohjaus tehtäviin kädestä pitäen. Älä siis arkaile, vaan ota yhteyttä, mikäli voisit olla hakemamme toimistovapaaehtoinen!