Uudenmaan Vihreät nimesi hallintotieteiden opiskelija Iris Westerlundin ehdokkaaksi

TIEDOTE 12.2.2019 JULKAISUVAPAA HETI

Uudenmaan Vihreät on nimennyt espoolaisen tradenomin ja maisterivaiheen opiskelija Iris Westerlundin, 28, ehdolle kevään eduskuntavaaleihin. Westerlund toimii Espoossa varavaltuutettuna ja tarkastuslautakunnan jäsenenä. Westerlund toimii myös Espoon Vihreiden naisten puheenjohtajana.

“Nuorena ehdokkaana kannan huolta tulevaisuudesta. Minkälaiset vuodet odottavat meitä alle 30-vuotiaita ilmastonmuutoksen ja lajien joukkotuhon uhatessa koko sitä elämäntapaa, jonka vanhempamme ovat meille siirtäneet”, Westerlund pohtii.

Westerlundin mielestä päätöksenteossa tulee ottaa entistä voimakkaammin huomioon ne näkökulmat, joille yhteiskuntamme on rakennettu: “Hyvinvointimme on rakennettu koulutukselle ja tasa-arvolle. Nyt tätä hyvinvointia on purettu. Koulutuksesta on leikattu ja vanhuksista huolehtiminen on puutteellista samalla kun ympäristölle haitallisia tukia ei saada purettua. Tämä ei ole kestävää päätöksentekoa eikä tällä lähestymistavalla rakenneta huomisen hyvinvointia.”

Kestävä ja hyvinvoiva yhteiskunta on Westerlundin mielestä mahdollinen, kun siitä tehdään reilu ja kannustava: “Meidän tulee uudistaa hallintomme vastaamaan nykypäivän haasteita. Perustulo mahdollistaisi osallistavan ja reilun tavan olla mukana yhteiskunnassa. Tasapainotamme taloutemme tuleville sukupolville katsomalla asioita yhteisestä näkökulmasta, emme tukeutumalla eturyhmien vaatimuksiin.”

Iris Westerlundin valinnan jälkeen Vihreillä on julkistettuna Uudeltamaalta 33 ehdokasta. Uudenmaan Vihreät tulee jättämään täyden listan ja haastamaan Kokoomuksen ja SDP:n Uudenmaan suurimpana puolueena.

Lisätietoja:

Tuomas Green, toiminnanjohtaja ja vaalipäällikkö, Uudenmaan Vihreät, 045-1242 818, tuomas.green@vihreat.fi