TIEDOTE 5.3.2019 JULKAISUVAPAA HETI

Eläintenkouluttaja Tuire Kaimio ehdolle Vihreiden listalta Uudellamaalla

Uudenmaan Vihreät on nimennyt tietokirjailija, eläintenkouluttaja Tuire Kaimion ehdolle eduskuntavaaleihin. Kaimio on kouluttanut eläimiä lukuisiin suomalaisiin elokuviin. Hänen kirjansa “Pennun kasvatus” on tuttu useimmille koiranomistajille.

Kaimion tärkein syy ehdokkaaksi asettumiselle eduskuntavaaleihin on huoli ilmastonmuutoksesta. Suomessa ja maailmalla tulisi viimeistään nyt tehdä kaikki mahdollinen ilmastonmuutoksen torjumiseksi. Kaimio näkeekin, että ehdokkaaksi asettuminen on hänelle moraalinen velvollisuus. “Jokaisen meistä on tehtävä parhaamme ilmastonmuutoksen torjumiseksi ja luonnon suojelemiseksi.”

Ilmastonmuutoksen torjunnan lisäksi Kaimio haluaa nostaa keskusteluun eläinsuojelulain.”Haluan merkittäviä tutkittuun tietoon perustuvia parannuksia eläinten hyvinvointilakiin. Perustuslakiin tulee lisätä eläinten perusoikeuksia koskeva kappale. Tällöin voidaan sovittaa yhteen tasavertaisesti eläinten oikeudet ja ihmisten mahdollisuudet ansaita elantonsa.”

Tuire Kaimion valinnan jälkeen Vihreillä on julkistettuna Uudeltamaalta täydet 36 ehdokasta. Vihreiden nimekäs ja monipuolinen lista haastaa Kokoomuksen ja SDP:n Uudenmaan suurimpana puolueena.

Lisätietoja

Tuomas Green, toiminnanjohtaja ja vaalipäällikkö, Uudenmaan Vihreät, 045 1242 818, tuomas.green@vihreat.fi