Suomi tarvitsee muutosta. Suomen on oltava edelläkävijä ilmastonmuutoksen torjunnassa, luonnonvarojen kestävässä käytössä ja eriarvoisuuden vähentämisessä. Minulla on kokemusta, sinnikkyyttä ja sydäntä, joita tässä muutoksessa tarvitaan.

Suomesta on tehtävä hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä. Luonnon monimuotoisuuden väheneminen on pysäytettävä. Laadukas koulutus on aina investointi tulevaisuuten. Jokainen vanhus ansaitsee kunnioituksen, hyvän hoidon ja hoivan. Haluan Suomen, joka on avoin ja aktiivinen myös kansainvälisesti. Haluan Suomen, jossa kaikki pidetään mukana muutoksessa.

Olen 48-vuotias johtava kuntapäättäjä, ympäristöalan asiantuntija ja aktiivinen järjestötoimija. Koulutukseltani olen maatalous- ja metsätieteiden maisteri (MMM). Työkseni toimin kunta-asioiden päällikkönä Vihreissä. Perheeseeni kuuluu nyt jo aikuinen tytär ja aviomies.

Olen vaikuttanut kaupunginvaltuustossa yhdeksän vuotta ja kuusi vuotta kaupunginhallituksen 1. varapuheenjohtajana. Olen tehnyt hartiavoimin töitä sen eteen, että joukkoliikenne on toimivaa ja pyöräilyn olosuhteita parannetaan, koulujen ja päiväkotien sisäilmaongelmiin puututaan viipymättä, arvokkaita luontokohteita ja asukkaille tärkeitä virkistysalueita säästetään, energiankulutusta vähennetään ja puurakentamista lisätään, kaupungin hankintoja tehdään vastuullisesti. Haluan varmistaa, että asukkaiden ääni kuuluu päätöksenteossa ja että myös tulevat sukupolvet saavat elää toimivassa, terveellisessä ja turvallisessa ympäristössä.

Olen kokenut vaikuttaja ja rakentava yhteistyökumppani – kuuntelen, otan selvää ja toimin. Saan positiivista palautetta yhteistyökyvyistäni sekä taidoistani löytää ratkaisuja vaikeissakin ongelmissa: “Tiina osaa tehdä yhteistyötä avoimesti kuunnellen ja perehtyen”, “Tiinalla on sydän paikallaan sekä ihmisenä että päätöksentekijänä”.

Rakastan metsäluontoa ja viihdyn viikonloppuisin mökillä bussimatkan päässä. Pyöräilen ympäri vuoden. Olen vegaani ja iloitsen kotimaisten kasvisruokavaihtoehtojen lisääntymisestä niin kaupoissa ja ravintoloissa kuin kouluissa ja päiväkodeissakin.

Olen ehdolla eduskuntaan, koska muutos vaatii tekoja. Kestävän tulevaisuuden rakentaminen vaatii kokemusta, sinnikkyyttä ja sydäntä. Anna äänesi kestävälle tulevaisuudelle – äänelläsi voin jatkaa tätä työtä myös kansanedustajana.

www.tiinaelo.fi