Olen Espoon Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja nyt toista kautta, toimin myös Opetus- ja varhaiskasvatuslautakunnan vpj:na sekä Vihreiden koulutuspoliittisen työryhmän pj:na. Olen myös Uudenmaan maakuntahallituksen ja sen sote-työryhmän jäsen. Viime kaudella puheenjohdin myös Vihreiden puoluevaltuuskuntaa.

Koulutukseltani olen opettaja ja kasvatustieteen maisteri. Työkseni johdan Opettajat ilman rajoja verkostoa Kirkon Ulkomaanavussa. Teemme työtä kehitysmaiden koulutuksen laadun vahvistamiseksi. Vaikutan kehityspolitiikkaan myös UNESCON Teacher Taskforce:ssa, joka on perustettu ratkomaan maailmanlaajuista pulaa koulutetuista opettajista.

Minulla on kaksi omaa ja kaksi uusperhelasta sekä mies ja koira. Olen partiolainen, vapaa-ajalla nautin luonnosta, lukemisesta, kulttuurista ja juhlien järjestämisestä.

Teen työtä laadukkaan ja tasa-arvoisen koulutuksen puolustamiseksi. Panostus lapsiin, nuoriin ja perheisiin on satsaus koko maan tulevaisuuteen. Koulutuksesta on säästetty jo liian pitkään!

Oikeudenmukainen yhteiskunta tarvitsee hyvää sosiaaliturvaa ja työnteon pitää kannattaa aina. Ihmisten yhdenvertaisuus on lähtökohta, josta rakennetaan toimiva ja hyvinvoiva Suomi!

Maailman kriisien edessä emme saa heittäytyä toivottomaksi ja toimettomaksi. Työ rauhan saavuttamiseksi on entistä ajankohtaisempaa. Kehitysyhteistyö tukee ihmisoikeuksien toteutumista, ehkäisee pakolaisuutta ja vahvistaa globaalia turvallisuutta.

Luonto ja sen monimuotoisuus on ihmisten hyvinvoinnin ja kaiken toiminnan perusta. Pidetään luonnosta hyvää huolta! Ilmastonmuutoksen torjunnan ja globaalisti kestävän kehityksen tavoittelun tulisi ohjata kaikkia päätöksiämme.

Neuvottelen, kuuntelen, en ymmärrä tahallaan väärin tai kärjistä, mutten kaihda antaa suoraa palautetta. Olen sinnikäs ja paneudun työhöni, kantani perustan tutkittuun tietoon. Teen yhteistyötä yli puoluerajojen, se on hyvä keino saada vihreitä tavoitteita läpi. Johdollani on neuvoteltu ratkaisut niin Espoon budjeteista kuin investointiohjelmasta.

Nyt on aika tehdä kestäviä valintoja!

www.inkahopsu.fi