Eduskuntavaaleissa valitaan Suomelle suunta. Tärkein tehtävämme on pysäyttää ilmastonmuutos. Samaan aikaan meidän on puolustettava koulutusta, rakennettava tasa-arvoa, suojeltava luontoa ja torjuttava köyhyyttä.

Maailma ei mene itsestään parempaan suuntaan. Suomessa tarvitaan uuden sukupolven vastuunkantajia. Siksi olen ehdolla kansanedustajaksi.

Olen periksiantamaton paremman maailman tekijä, analyyttinen optimisti ja toimeen tarttuva feministi. Olen mukana politiikassa puolustaakseni koulutusta, tasa-arvoa ja ympäristöä. Minulle tärkeitä arvoja ovat yhdenvertaisuus, oikeudenmukaisuus, vapaus, inhimillisyys ja avoimuus.

Olen 31-vuotias bioinformaatioteknologian ja työpsykologian diplomi-insinööri Aalto-yliopistosta sekä kaupunginvaltuutettu, valtuustoryhmän varapuheenjohtaja ja sosiaali- ja terveyslautakunnan puheenjohtaja Espoosta. Työskentelen Suomen Lukiolaisten Liitossa pääsihteerinä. Vihreissä olen muun muassa puheenjohtanut puoluekokouksia, työskennellyt eduskuntaryhmässä, toiminut puoluehallituksessa sekä johtanut koulutuspoliittista työryhmää.

Kansanedustajana teen kaikkeni sen puolesta, että
* jokaisella on yhdenvertainen mahdollisuus laadukkaaseen koulutukseen,
* parannamme mielenterveyspalveluita ja pidämme kaikista huolta,
* uudistamme perhevapaat ja teemme tasa-arvosta totta,
* pysäytämme ilmastonmuutoksen ja suojelemme luontoa.

Kyky ratkoa ongelmia. Valmius omaksua tietoa. Rohkeus tehdä päätöksiä. Halu etsiä yhteistä maaperää. Pokkaa toimia arvojensa mukaisesti. Sellaisia ominaisuuksia mielestäni päättäjiltä tulisi vaatia, ja näiden periaatteiden mukaan lupaan itse kansanedustajana toimia.

Tulevaisuus tehdään tänään.

www.saarahyrkko.fi