Olen 45-vuotias catering-yrittäjä, koulupuutarhakoordinaattori ja kaupunginvaltuutettu Loviisan Isnäsistä. Puolueessa olen toiminut varapuheenjohtajana, puoluehallituksessa ja puoluevaltuuskunnassa.

Olen työskennellyt koko aikuisikäni kestävän ruokajärjestelmän ja yhteisöllisen yrittämisen parissa ruohonjuuritasolla. Lähemmäs 20 vuotta olen myös työskennellyt eurooppalaisissa ja kotimaisissa kehittämishankkeissa sekä ammattillisen- , että peruskoulutuksen aloilla.

Nämä elämäni kantavat teemat, ilmastoviisas ja oikeudenmukainen ruokajärjestelmä, kokonaisvaltaisia ajattelijoita ja vastuullisia toimijoita kasvattava koulutusjärjestelmä, mielekkään työn mahdollistaminen kaikille talousjärjestelmässä, jossa yhteistoiminnallisuus korvaa kilpailun , ovat myös ne teemat, joihin liittyviä, juurisyihin pureutuvia ratkaisumalleja tulen tulevassa kampanjassani painottamaan.

Minulle on kaikissa vaaleissa ollut tärkeintä ja antoisinta tehdä yhteistyötä ja järjestää yhdessä tapahtumia toisten vihreiden ehdokkaiden kanssa. Me emme kilpaile toistemme kanssa vaan teemme yhdessä Suomea paremmaksi hyvällä meiningillä. Kampanjani aikana tuon katukeittiöni eri puolille Uuttamaata ja järjestän ohjelmallisia iltamia useilla paikkakunnilla. Nähdään!

www.jannelansipuro.com