Olen Eve 35v Vantaalta. Minulle selvisi jo lapsena, ettei elämä ole mustavalkoinen, vaan värikäs. Lapsuuteni maailmassa Korsossa samassa lähiössä asuivat rikkaat ja köyhät, lainkuuliaiset ja rikolliset, erikulttuuriset ja erikieliset ihmiset. Sellainen kasvuympäristö opettaa, että värikkäässä maailmassa on huolehdittava kaikkien asioista ja hyvinvoinnista.

Kaikkien elämä on arvokasta. On paljon enemmän kuin minä. Sitä erilaisuutta on syytä kunnioittaa ja tehdä työtä sen puolesta. Tämä näkökulma on johdattanut luontevasti politiikkaan mukaan, jossa periaatteeni on ollut, että asiat muuttuvat kun on niitä itse muuttamassa.Olen toiminut erilaisissa luottamustehtävissä kuten Vantaan vihreiden puheenjohtajana, kaupunginvaltuutettuna ja kirkkovaltuuston puheenjohtajana. Jokaisessa luottamustehtävässä olen kohdannut saman kysymyksen. Tasa-arvoa ja kaikkien oikeutta hyvään elämään on syytä puolustaa. Syrjäytyminen ja köyhyysloukku ei ole vain yksilön asia vaan menetys koko yhteisölle.

Kissa- ja luontoharrastus on opettanut minulle sen, että kaikki elollinen on ainutkertaista. Sen puolesta on nyt erityisesti tehtävä työtä. Ilmastokysymystä ei voi lykätä.

Työni lastensuojelun parissa tuo jokapäiväistä realismia siihen, että hyvää ja kaunista on puolustettava joka päivä.

www.henkilot.vihreat.fi/eve.ramo