Olen Katariina Souri, 50-vuotias kuvataiteilija, kirjailija , käsikirjoittaja ja kahden lapsen äiti Sipoosta. Elän rekisteröidyssä parisuhteessa kuvanveistäjäpuolisoni Eliya Zweygbergin kanssa, ja pyöritämme yhteistä Zouri-nimistä taideliikettä Helsingin Kruununhaassa. Myös yksityisyrittäjän arki on siis tuttua.

Elämme yhdessä teini-ikäisen tyttäreni ja puolisoni kanssa luonnonläheistä arkea hirsitalossa, maaseutuympäristössä. Omalle hyvinvoinnilleni keskeistä ovat päivittäiset juoksulenkit metsässä koiramme kanssa, terveellinen ja pitkälti kasvisperäinen ruokavalio sekä elämänasenne, jossa korostuu asioiden sisäinen merkitys ja läheinen suhde niin luontoon kuin eläimiin.

Eläinten oikeudet ja hyvinvointi ovat keskeisesti näkyvillä myös kampanjassani, samoin luonnon monimuotoisuuden säilyttämisen tärkeys. Näen että ihmisten henkinen ja fyysinen hyvinvointi perustuvat keskeisesti luontosuhteen eheyttämiseen.

Olen itse kohdannut mielenterveyteen liittyviä haasteita ja kyennyt toipumaan lääkkeettömästi. Näkemykseni mukaan Suomessa käytetään suhteettoman paljon psyykenlääkkeitä, joilla pyritään ensisijaisesti hillitsemään oireita sen sijaan että keskityttäisiin sairastumisen syihin ja parantumiseen.

Kannatan myös perustuloa ja koen, että etenkin monet luovan työn ja yrittäjyyden parista mahdollisesti ansaintonsa löytävät kykenisivät paremmin keskittymään työllistymiseen, jos heidän voimavaransa voisi suuntautua luovaan ideointiin eikä tukijärjestelmien viidakossa taistelemiseen.

www.katariinasouri.com