Uudenmaan Vihreät nimesi ehdokkaita kevään 2019 eduskuntavaaleihin. Istuvan kansanedustaja Johanna Karimäen lisäksi ehdolle lähtevät Espoon kaupunginhallituksen 1. varapuheenjohtaja Tiina Elo, Vantaan valtuuston 2. varapuheenjohtaja Sirpa “Siru” Kauppinen sekä Keravan valtuuston 2. varapuheenjohtaja, tuore valtuutettu Mari Kauhaniemi.

“Kevään eduskuntavaaleista on tulossa ilmastovaalit. Ympäristön lisäksi tärkeitä teemoja ovat laadukas koulutus ja palveluiden turvaaminen. Näiden eteen olemme johdonmukaisesti tehneet töitä pitkään”, Johanna Karimäki linjaa.

Vihreät valitsi ehdolle myös ensimmäisen vantaalaisen venäläistaustaisen valtuutetun, ympäristöekologian maisteri Sveta Silvennoinen-Hiiskun sekä myös vantaalaisen afghanistanilaistaustaisen varavaltuutetun ja terveydenhoitajana työskentelevän Eva Tawasolin.

Listaa vahvistaa monipuolinen joukko valtuutettuja. Ehdolle lähtevät arkkitehti ja kaupunkisuunnittelulautakunnan varapuheenjohtaja Henna Partanen Espoosta, sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen ja Allianssi ry:n kansainvälisen vaikuttamisen asiantuntija Joel Linnainmäki Vantaalta sekä Taitoliiton toiminnanjohtaja Minna Hyytiäinen Hyvinkäältä.

Lisätietoja:

Uudenmaan Vihreiden toiminnanjohtaja, piirin vaalipäällikkö