green_tuomasTiedote: Tuomas Green valittu Uudenmaan Vihreiden toiminnanjohtajaksi

Uudenmaan Vihreiden hallitus on valinnut piirin uudeksi toiminnanjohtajaksi filosofian maisteri Tuomas Greenin, 33. Green on toiminut Vihreissä aiemmin muun muassa Uudenmaan Vihreiden hallituksen jäsenenä sekä Porvoon Seudun Vihreiden puheenjohtajana. Koulutukseltaan Green on historioitsija.

Tulevan toiminnanjohtajan mielessä siintävät jo keväällä pidettävät kuntavaalit. ”Uudellamaalla Vihreiden tavoitteena on nousta kolmen suurimman puolueen joukkoon kevään kuntavaaleissa”, Green linjaa. ”Kuntavaalit ovat Vihreille mahdollisuus haastaa kuntatasolla Suomen hallituksen leikkauspolitiikka, joka rapauttaa sivistystä ja hyvinvointia. Ääni Vihreille on ääni laadukkaille varhaiskasvatus-, koulutus- ja sivistyspalveluille.”

Green näkee, että väistyvä toiminnanjohtaja Anu Heikkilä on tehnyt erinomaista työtä erityisesti uusmaalaisten Vihreiden järjestöjen toiminnan tukemisessa. ”Selkeät ja läpinäkyvät toimintatavat ovat aina olleet Vihreille tärkeässä asemassa. Tältä osin Anu on tehnyt erinomaista työtä ja Uudenmaan Vihreiden järjestökulttuuri on terveellä tolalla. Toimintaamme on uusien ihmisten helppoa tulla mukaan ja kannustammekin kaikkia kiinnostuneita mukaan kehittämään Vihreitä entistä paremmaksi yhteisöksi”.

Työssään Uudenmaan Vihreiden toiminnanjohtajana Green tulee olemaan vastuussa muun muassa järjestötoiminnan kehittämisestä.

”Viime vuosina Vihreiden jäsenmäärän kasvu on ollut huimaa. Myös kyselyt ovat osoittaneet samaa, mitä jäsenmäärän kehitys: ihmiset näkevät Vihreät positiivisena vaihtoehtona nykyiselle näköalattomalle hallitukselle. Nyt onkin hyvä aika tulla mukaan Vihreiden toimintaan esimerkiksi kuntavaaliehdokkaana”, Green kannustaa.

Uuden toiminnanjohtajan valinnasta päättää virallisesti noin viikon päästä kokoontuva puoluehallitus. Green aloittaa työssään joulukuun aikana.

Lisätietoja:
Hallituksen varapuheenjohtaja Rauno Liljavirta, 040 7093194