48-vuotias lukion opettaja, musiikin- ja kulttuurintekijä Vantaalta. Koulutukseltani olen kasvatustieteiden maisteri. Olen opettanut 25 vuoden aikana kaikilla luokka-asteilla alkuopetuksesta lukioon ja toiminut monipuolisesti kulttuurikentällä eri tehtävissä. Myös yrittäjyys on minulle tuttua. Toimin Vantaan kuntapolitiikassa useissa luottamustehtävissä mm. valtuustossa.

Politiikka lähtee arvoista. Minun tärkein arvoni on sivistys, joka tarkoittaa koulutuksen lisäksi tasa-arvoa ja huolehtimista kodistamme maapallosta ja sen asukkaista. Koko ihmiskunnan, Suomen ja myös eduskuntavaalien 2019 suurin kysymys on, miten pysäytämme ilmastonmuutoksen ja turvaamme edellytykset hyvään elämään myös seuraaville sukupolville.

Politiikka on minulle työkalu kunnianhimoisen ilmastopolitiikan, maailman parhaan koulutuksen, liberaalien arvojen, kulttuurin ja kestävän talouspolitiikan edistämiseen. Voimme yhdessä rakentaa Suomesta sivistyksen suurvallan.

www.pekkarautio.fi