Uudenmaan Vihreiden hallitus on valinnut vaalityöntekijäkseen Martta Kinnusen. Kinnunen aloitti tehtävässään syyskuun alussa ja on rakentamassa vihreämpää Uuttamaata yhdessä Uudenmaan Vihreiden toiminnanjohtajan työparina aina ensi vuoden toukokuun loppuun asti. Kinnunen on pitkän linjan järjestötoimija, joka on vaikuttanut liki kymmenen vuotta useissa erityyppisissä järjestöissä.

Kinnunen on toiminut aiemmin Helsingin Vihreiden vaaliavustajana eduskunta- ja eurovaaleissa. Vaikka nyt työkenttänä ovatkin Helsinkiä pienemmän kunnat, ei Kinnunen ole huolissaan sopeutumisestaan. ”Olen kotoisin Pohjois-Karjalasta pienestä alle 5000 asukkaan kunnasta, joten tiedän millaista vihreä arki on suurten kaupunkien ulkopuolella.” Kinnunen kertoo.

Uudenmaan piirin puheenjohtajalle Outi Huuskolle on tärkeää, että tehtävään saatiin Vihreää kenttää ja vaalityötä tunteva henkilö. ”Koronan vuoksi kampanja-aikataulu on tiivis ja on hienoa, että Martta pääsee heti tositoimiin kiinni.” Kuntavaalikampanjaa lähdetään toteuttamaan yhdessä Uudenmaan Vihreiden toiminnanjohtajan, vaalityöryhmän, yhdistysten sekä ehdokkaiden kanssa. ”Toivon että tulemme pääsemään keväällä vaalikentille ja kohtaamaan äänestäjiä myös ihan kasvotusten toreilla.”