Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen vihreä valtuustoryhmä on päättänyt esityksistään hyvinvointialueen luottamuspaikoille. Vihreät ehdottavat aluevaltuuston 1. varapuheenjohtajaksi kansanedustaja, diplomi-insinööri Saara Hyrkköä. Aluehallitukseen Vihreiden ehdokkaat ovat sosiaalialan ammattilainen Hanna Hukari ja Kirkkonummen perusturvalautakunnan puheenjohtaja, opiskelija Markus Myllyniemi.

Vihreät ehdottavat palvelut ja resurssit -lautakunnan 2. varapuheenjohtajaksi kansanedustaja ja fysioterapeutti Noora Koposta sekä tulevaisuus ja kehittäminen -lautakunnan 1. varapuheenjohtajaksi ylihoitaja Anu Rasinsaloa. Vihreiden ehdokas kansalliskielilautakunnan varapuheenjohtajaksi on yrittäjä Christel Abborre.

• Meille on tärkeää, että hyvinvointialue suhtautuu alusta asti vakavasti käsillä olevaan mielenterveyskriisiin ja työvoimapulaan. Olemme ehdottaneet, että Länsi-Uudenmaan tulisi pyrkiä olemaan paras työpaikka sote-alan ammattilaisille ja ensimmäinen hyvinvointialue, joka ottaa käyttöön terapiatakuun, sanoo Saara Hyrkkö, joka toimii 6.3.2022 asti valtuustoryhmän puheenjohtajana.

Valtuustoryhmä valitsi aiemmin sovitulla tavalla myös uuden puheenjohtajiston valtuustoryhmälle. Valtuustoryhmän puheenjohtajaksi valittiin Espoon kaupunginvaltuustoa johtava arkkitehti Henna Partanen, 1. varapuheenjohtajaksi Lohjan kaupunginhallituksen jäsen ja oppilaanohjauksen lehtori Laura Skaffari ja 2. varapuheenjohtajaksi ammatillinen opettaja Laura Malme.

• Vihreissä haluamme rakentaa osallisuuteen, yhdenvertaisuuteen ja vaikuttavuuteen nojaavaa hyvinvointialuetta, jossa panostetaan ennaltaehkäisyyn, palveluiden saavutettavuuteen ja henkilöstön hyvinvointiin, sanoo valtuustoryhmän puheenjohtajana 6.3.2022 aloittava Henna Partanen.

Kaikki Vihreiden esitykset luottamuspaikkoihin löytyvät tämän tiedotteen lopusta. Aluevaltuusto päättää lopullisesti luottamushenkilöorganisaatiosta ja nimityksistä ensimmäisessä kokouksessaan 7.3.2022.

Valtuuston puheenjohtajisto
1. varapuheenjohtaja: Saara Hyrkkö.

Aluehallitus
Jäsenet: Hanna Hukari, Markus Myllyniemi.
Varajäsenet: Sirpa Hertell, Henna Hiilamo

Palvelu ja resurssit -lautakunta